Palautusohjeet
Palautusohjeet
Palautusoikeus ja palauttaminen
5.1 Asiakkaalla on Suomen lain mukainen 14 vuorokauden palautusoikeus ilman erillistä syytä.
5.2 Postimyynnin palautusoikeus koskee vain käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita.
Palautusoikeus ei ole voimassa, mikäli:
- Tuotteen myyntipakkaus on rikkoutunut tai revennyt.
- Tuotteen myyntipakkaus tai muovipussi puuttuu.
- Tuotteessa oleva sinetti on murrettu.
- Tuotteen ympärillä oleva muovi on rikottu tai poistettu.
5.3 Postimyynnin palautusoikeus ei koske alusvaatteita.
5.4 Palauttaminen on sinulle maksutonta, kunhan toimit näiden ohjeiden mukaisesti.
5.5 Osto- tai noutohetkesi katsotaan päiväksi, jolloin paketti on lunastettu tai noudettu postista, tai vaihtoehtoisesti kuitin päivämääräksi.
5.6 Tuotepalautuksesi käsitellään nopeasti ja tehokkaasti, kun seuraavat asiat ovat kunnossa:
- a) Alkuperäisessä paketissa (hyvin pakattuna) ilman turhia merkintöjä.
- b) Mukana kopio kuitista/lähetteestä.
- c) Mukana selvitys palautuksen syystä ja/tai vian laadusta.
- d) Mukana nimesi, osoitteesi, puhelinnumerosi ja tilinumerosi, johon voimme palauttaa rahat.
- e) Palautus tapahtuu viimeistään 14 päivän kuluessa ostohetkestä.
- f) Tuotteet lähetetään aina sähköpostitse saatujen ohjeiden mukaisesti.
Muista pyytää Postista kuitti palautuksestasi. Tällöin palautuslähetys on mahdollisen katoamistapauksen sattuessa Postin vastuulla. HUOM! Ilman kuittia emme voi ottaa vastuuta mahdollisesta palautuslähetyksen katoamisesta. Emme maksa postikuluja muulla tavoin kuin asiakaspalautuksena sähköpostitse saadulla osoitteella lähetetyistä palautuksista.
HUOM! Palautuksissa pitää olla yllä luetellut dokumentit tai tiedot mukana. Emme käsittele puutteellisia palautuksia ennen kuin kyseiset tiedot on vastaanotettu.
5.7 Aiheettomat tai puutteellisilla tiedoilla tehdyt palautukset aiheuttavat meille tarpeetonta työtä ja käsittely saattaa viivästyä, joten huolehdithan, että kaikki tarvittavat tiedot ovat mukana. Noutamaton tilaus ei ole palautus, ja noutamattomista tilauksista peritään 25 euron käsittelymaksu.
5.8 Tuotteen palautusoikeus on aina tuotekohtainen, eikä mahdollisesti toisen tuotteen toimituksen myöhästyminen oikeuta saamaan toiselle tuotteelle pidempää palautusaikaa.
5.9 Ulkomailta tehtyjen palautusten postikulut asiakkaan on maksettava itse.
5.10 Vaihto toiseen tuotteeseen tapahtuu siten, että palautamme rahasi palautetusta tuotteesta ja voit tehdä uuden tilauksen haluamastasi vaihtoehtoisesta tuotteesta. Voit tilata toisen tuotteen jo ennen kuin palautuksesi on käsitelty ja rahat palautettu tilillesi.
Vialliset tuotteet
6.1 Vialliset tuotteet vaihdetaan aina toimiviin tuotteisiin.
6.2 Pikaisen käsittelyn varmistamiseksi pyydämme sinua toimimaan seuraavasti:
- a) Lähetä tuote alkuperäisessä paketissa (hyvin pakattuna).
- b) Liitä mukaan kopio kuitista/lähetteestä.
- c) Liitä mukaan selvitys vian laadusta, tai lähetä kuva viasta sähköpostiin info@touhutippa.fi ja mainitse tilausnumero.
- d) Mukana on hyvä olla nimesi, osoitteesi ja puhelinnumerosi.
6.3 Emme vastaa turhista palautuksista. Jos olet epävarma, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.
6.4 Suuri osa takuukorjauksista on aiheettomia, eikä tuotteissa ole vikaa. Varmistathan, että tuote todella on viallinen ennen palauttamista. Meille tulee myös runsaasti huonosti pakattuja palautuksia tai palautuksia, joista puuttuu kuitti, lähete tai vikaseloste. Emme osaa lukea ajatuksia, joten liitä kaikki tarvittavat tiedot palautuksen mukaan.
6.5 Tuotteiden pakkauksissa olevat paristot eivät kuulu takuun tai virhevastuun piiriin.